تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی مرکز جامع اهدای خون در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 02 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد ملک‌‌محمدی از راه‌اندازی مرکز جامع اهدای خون در استان خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار این مرکز در راستای افزایش کیفیت خون اهدایی در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجوز ارسال پلاسمای خون در برخی از استان‌ها صادر شده است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نیز در آینده‌ای نزدیک پلاسما را ارسال خواهد کرد.
مدیرکل انتقال خون استان ادامه داد: متعاقبا در سال‌های بعد پایگاه‌های دیگری در سطح استان از جمله شهرستان لردگان راه‌اندازی و عملا شبکه خون‌رسانی در سطح استان فعال خواهد شد.
وی از اجرای طرح سپاس برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: طرح سپاس با هدف پذیرش داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی خون‌ساز برای نمونه‌گیری خون از اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی و ارسال برای مرکز پیوند و بررسی ژنتیکی برای تأمین نیاز بیماران سرطانی و خاص از سال‌های گذشته در برخی استان‌های کشور اجرایی و سامانه آن از خرداد ماه سال جاری نیز در این استان راه اندازی شد.
ملک‌‌محمدی افزود: با راه اندازی این سامانه اهدا کنندگانی که شرایط لازم را داشته باشند پس از مشاوره و انجام آزمایش‌های سلامت اطلاعاتشان در سامانه مربوطه ذخیره شده و اگر در کشور بیماری به سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیاز داشته باشد با فراخوان اهداکنندگان زمینه این خدمت‌رسانی فراهم می‌شود.
وی گفت: با توجه به اینکه احتمال یافتن اهداکننده مناسب در بین افراد خانواده و بستگان بیمار بسیار محدود است، هدف ما در این طرح، پذیرش اهداء کنندگان سلول‌‌های بنیادی خون ساز و کمک به بیماران برای یافتن اهدا کننده مناسب از میان افراد غیرخویشاوند است.
مدیرکل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بیش از 40 نفر در سامانه طرح سپاس این استان ثبت نام کردند تا بیماران خاص مانند بیماران تالاسمی و سرطان خون از این خدمات خیرخواهانه برخوردار شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار