تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر اداره شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آمادگی این استان برای تامین فرآوری بسته بندی ماهی سردابی (قزل آلا) مورد نیاز حجاج ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 01 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویز منصوری اظهار کرد: استاندارد هر قطعه ماهی صادراتی و جهانی را بالای 1.5 کیلوگرم وزن اعلام کرد و افزود: تولید کنندگان ماهی سردابی این استان با ارتقای کیفیت و کمیت تولید این ماده پروتئینی پرمصرف به استاندارد و مشتری پسند جهانی دست یافته اند.
وی از فعال بودن 4 کارگاه فرآوری، بسته بندی و نگهداری با دمای انجماد ماهی سردابی با تکنولوژی روز و مدرن دنیا خبر داد و گفت: این تعداد کارخانه سالانه ظرفیت بسته بندی و نگهداری 8 هزار تن ماهی را دارد.
منصوری از تولید بیش از 40 درصد از خوراک آبزیان کشور در این استان خبر داد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار 24 تن خوراک آبزیان به ترکیه صادر شد و انعقاد قرارداد و مقدمات صدور 48 تن دیگر نیز در نیمه نخست امسال فراهم شده است.
وی توضیح داد: هم اینک 429 مزرعه پرورش ماهی مجاز و 10 مزرعه تکثیر بچه ماهی سردابی در چهار محال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید 23 هزار تن ماهی سردابی، مقام نخست تولید ماهی قزل آلای کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار