تابناک چهارمحال وبختیاری- با حمایت پارک علم و فناوری دانش آموخته دکتری رشته باغبانی در چهارمحال و بختیاری موفق به تولید رز تجاری شاخه بریده به روش استنتیگ برای نخستین بار در ایران شد.
کد خبر: ۴۶۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 25 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سعید ریزی اظهار کرد: با توجه به محدودیت آب در کشور، جایگزینی کشت‌های گلخانه‌ای به جای کشت‌های سنتی از اولویت‌های دولت برای استفاده بهینه از منابع و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح است .

مدیر عامل شرکت پدیدآوران سدید جهان‌بین از تولید رز تجاری شاخه بریده به روش استنتیگ برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: این روش در شرایط کنترل شده با استفاده از نور مصنوعی اجرا می‌شود و نسبت به روش‌های دیگر به دلیل صرفه‌جویی در انرژی و زمان کارآمدتر است.

وی با اشاره به اينکه گل‌هاي شاخه بريده توليدي از نوع گل رز هستند، خاطرنشان کرد: گل‌هاي رز شاخه بريده توليدي کيفيت بسيار بالايي داشته که با تنوع رنگ مختلف توليد مي‌شود .

مدیر عامل شرکت پدیدآوران سدید جهان‌بین با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری در اعطای تسهيلات، گفت: تسهيلات اعطا شده این مرکز برای این امر 50 میلیون با اقساط 18 ماهه بوده است .

عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: در حال حاضر تنها پنج هزار شاخه این نوع رز با این روش تولید شده است و با احداث گلخانه در چند ماه آینده، قطعاً تولید انبوهی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه حمایت مسئولان استان از کارآفرینان چندان مطلوب نیست که می‌طلبد در راستای رفع مشکلات این قشر اقدامات موثری از سوی مسئولان صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار