تابناک چهارمحال وبختیاری- رئيس دبيرخانه سياست‌گذاري سلامت استان چهارمحال و بختياري گفت: طرح سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در راستاي اجراي مصوبات پنجاه و ششمين كارگروه سلامت و امنيت غذايي از امروز در مركز اين استان آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 25 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد محمودي اظهار کرد: اين طرح با هدف ايجاد نشاط و سلامت جسمي و روحي در شهروندان، افزايش ميزان تحرك و فعاليت بدني در راستاي كاهش بيماري‌ها و توسعه فرهنگ پياده‌روي و دوچرخه‌سواري بعنوان شيوه كارآمد جابه‌جايي در مسافت‍هاي كوتاه در ابتدا در شهر شهركرد و در ادامه در ساير شهرستان‌ها به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اجرای این طرح به كاهش آلودگي هوا و سرو صدا و ازدحام تردد و آسيب‌هاي ناشي از آن شامل بيماري حوادث و ناهنجاري‍هاي اجتماعي و مرگ و مير، كاهش خودروهاي تك سرنشين و افزايش ظرفيت تردد خودروهاي عمومي کمک شایانی ‌می‌کند.

رئيس دبيرخانه سياست‌گذاري سلامت استان تصریح کرد: در راستاي اجراي اين طرح تا كنون چندين جلسه با حضور نمايندگان ادارات، سازمان‌هاي مردم نهاد، هيأت‌هاي ورزشي، خانه مشاركت مردم و مركز عوامل اجتماعي موثر بر سلامت، تشكيل شد.

محمودی گفت: آغاز این طرح با برپايي مراسم بزرگ پياده‌روي و دوچرخه در اولين سه‌شنبه مردادماه از محل ستاد دانشگاه علوم پزشكي شهركرد واقع در خيابان آيت الله كاشاني به سمت پارك تهليجان اجرا شد.

وي خاطرنشان کرد: اجراي اين طرح سبب فراهم شدن زير ساخت لازم براي انجام ورزش هاي همگاني و دوچرخه سواري و توسعه فرهنگ پياده‌روي و كمك به حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار