تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: معوقات بانک‌های دولتی و خصوصی در سال گذشته 228 میلیارد و 984 میلیون و 402 هزار و 365 ریال بود که توسط دوایر اجرایی اداره ثبت اسناد و املاک استان وصول شده است.
کد خبر: ۴۶۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 24 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمود بهرسی اظهار کرد: از سال گذشته همزمان با سراسر کشور در تنظیم اسناد رسمی، اخذ اثر انگشت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: اثر انگشت اخذ شده به شکل آنلاین به بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور متصل و با مشخصات ثبت شده در این سازمان تطبیق داده می‌شود.

بهرسی ادامه داد: پس از تایید مشخصات افراد، سند رسمی برای معامله تنظیم می‌‌شود و در صورت مغایرت مشخصات، معامله کنسل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اخذ اثر انگشت به صورت الکترونیکی، بیش از 99 درصد امکان جعل سند را از بین برده است.

بهرسی با اشاره به اینکه با ثبت اثر انگشت به صورت الکترونیکی دیگر اسناد به صورت دستی نوشته نمی‌شود، بیان کرد: به طور کلی دفتر نویسی به سبک گذشته منسوخ شده است.

وی اضافه کرد: این اداره در حال انجام آرشیو الکترونیکی تمامی اسناد ثبت شده سابق است و این فرآیند تا پایان سال 97، به اتمام می‌رسد.

بهرسی با بیان اینکه در سال گذشته قریب به 125 هزار سند کاداستری صادر شد، اظهار کرد: از این تعداد شش هزار و 200 سند متعلق به املاک دولتی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، خاطرنشان کرد: امسال همانند سال‌های گذشته برای صدور اسناد دولتی و غیر دولتی فراخوان داده شده است و از همگان خواست که نسبت به تبدیل اسناد مالکیت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه 19 قاضی با این اداره در سطح استان همکاری دارند، افزود : افراد برای اسناد لازم‌الاجرا نیازی به مراجعه به دادگاه ندارند و می‌توانند مستقیما به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند.

بهرسی تصریح کرد: معوقات بانک‌های دولتی و خصوصی در سال گذشته، 228 میلیارد و 984 میلیون و 402 هزار و 365 ریال است که توسط دوایر اجرایی اداره ثبت اسناد و املاک استان وصول شده است.

بهرسی در پایان با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه‌ های کاداستری بسیار کم و نیازمند توجه بیشتری است، خاطرنشان کرد: از آغاز فرایند الکترونیکی شدن ثبت اسناد تاکنون 148 هزار سند کاداستری در استان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار