تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 11 طرح افزایش تولید و بازسازی و نوسازی معدن در این استان برای امسال در حال اجراست.
کد خبر: ۴۶۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 23 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهزاد ابراهیمی اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده امسال 5 معدن جدید در استان راه اندازی می شود که برای 50 نفر ایجاد اشتغال و افزایش 600 هزار تن ظرفیت اکتشاف مواد معدنی دارد.
به گفته وی، برای راه اندازی این تعداد معدن 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و 12 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری در گردش انجام می شود.
ابراهیمی تصریح کرد: سال جاری ماشین آلات 22 معدن استان با 145 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ماشین آلات 46 صنایع معدنی با 685 میلیارد ریال سرمایه گذاری بازسازی و نوسازی می شود.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد زیرساخت های مجتمع معدنی شماره 2 شهرکرد و باباحیدر در شهرستان فارسان با 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای امسال برنامه ریزی شده است.
ابراهیمی تصریح کرد: امسال اکتشاف مقدماتی خاک های صنعتی استراتژیک از جمله 'کائولن بنتونیت و باریت'، اکتشاف سلستین، اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و اکتشاف ژئوشیمیایی گنبدهای نمکی با هدف شناسایی کانی های با ارزش در استان انجام می شود.
به گفته وی، اکتشاف نیمه تفصیلی و امکان سنجی کاربردهای فلدسپات های استان در تولید انواع کاشی و سرامیک و اکتشاف ژئوشیمیایی بیتومین های استان به منظور شناسایی فلزات کمیاب و عناصر نادر امسال در استان انجام می شود.
ابراهیمی افزود: طرح اکتشاف ماهواره ای هزار کیلومتر مربع بخش مرکزی استان در محدوده شهرستان های فارسان، کیار، اردل، لردگان و بروجن، اکتشاف خاک نسوز در مرزهای پرموتریاس در کل استان و اکتشاف نیمه تفصیلی سنگ های تزئینی و نما در شهرستان اردل نیز هم اینک در حال اجراست.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اینک 188 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای یکهزار و 578 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 84 میلیون تن ظرفیت استخراج مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد، اظهار کرد: تاکنون به طور میانگین سالانه حدود 7.5 میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال استان استخراج می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار