تابناک چهارمحال وبختیاری- متخصص زنان و زایمان در چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مشکلات دوران بارداری، تهوع است که با رعایت برخی نکات می‌توان آن را کاهش داد.
کد خبر: ۴۶۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 23 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- لعبت جعفرزاده با اشاره به اینکه اغلب خانم‌های باردار، درجاتی از تهوع و استفراغ حاملگی را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: تهوع ناشی از بارداری مربوط به سه ماهه نخست بارداری است و به طور معمول از ماه چهارم به بعد رفع می‌شود.
وی ریفلاکس و خالی بودن معده را از علل محرک تهوع بارداری دانست و گفت: برای جلوگیری از تهوع بایستی قبل از گرسنه شدن غذا مصرف شود تا معده خالی نماند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: تغییر رژیم غذایی یعنی افزایش تعداد وعده‌های غذایی با حجم اندک در درمان این نوع تهوع کارساز است.
این متخصص زنان و زایمان تمایل به خوردن یخ، خاکستر، برنج خام، گل، زغال و ... در دوران بارداری را ناشی از نوعی کم خونی دانست و گفت: از خوردن این مواد در دوران بارداری باید به شدت پرهیز کرد زیرا کم‌خونی را تشدید می‌کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: جنسیت جنین ارتباطی به حالت تهوع دوران بارداری و ویار و تمایل مصرف غذاها ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار