از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 2 هزار و 477 تن انواع فرآورده‌های بهداشتی شامل 100 تن شیرخشک، 23 تن ماهی قزل‌آلا و 2 هزار و 354 تن خوراک آبزیان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۴۶۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 23 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 477 تن انواع فرآورده‌های بهداشتی شامل 100 تن شیرخشک، 23 تن ماهی قزل‌آلا و 2 هزار و 354 تن خوراک آبزیان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات به کشورهای چون عراق، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه و امارات انجام شده است ادامه داد: در سال گذشته مقدار کل صادرات استان 5 هزار و 300 تن بود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود:در سال جاری برای اولین‌بار مجوز صادرات مقدار 24 تن خوراک آبزیان به مقصد کشور ترکیه صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود 48 تن دیگر نیز در برنامه صادرات قرار گیرد.

نجاتی با بیان اینکه با اجرایی شدن برجام، صادرات فراورده‌های خام دامی از استان به بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، عراق، آذربایجان، تاجیکستان و امارات متحده‌عربی با سهولت بهتری انجام می‌شود اضافه کرد: توافق‌نامه برجام باعث شده که معاملات مالی از حالت چمدانی به حالت عادی و قانونی و بین بانکی انجام شود و متعاقب آن تولیدکنندگان ضرر و زیان نبینند.

وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان نیز پس از انجام نظارت‌ها و آزمایشات لازم اقدام به صدور گواهی حمل فراورده‌های خام دامی جهت صادرات می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار