تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بیان این که تاکنون هیچ یک از شهرهای استان در حوزه گردشگری تحلیل راهبردی نداشته است، بر ضرورت اجرای طرحهای تحقیقاتی شهرهای استان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 22 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- وحید خلیلی اردلی اظهار کرد: امروزه تقویت ظرفیت های طبیعت گردی وگردشگری در کشورها از شاخصه های توسعه یافتگی محسوب می شود و این امر کسب درآمد پایدار و گردش مالی بالایی در اقتصاد دنیا دارد.
وی با بیان این که قابلیت های فراوان و ظرفیت های طبیعی بی نظیری برای توسعه گردشگری چهارمحال و بختیاری فراهم است، بیان کرد: برای رسیدن به هدف توسعه پایدار نیازمند مطالعات کاربردی بومی و پیوست مطالعاتی هستیم.
خلیلی گفت: طرح مطالعاتی احیای دشت لاله‌های واژگون شهرستان کوهرنگ با رویکرد توسعه پایدار گردشگری توسط جهاد دانشگاهی به اداره کل منابع طبیعی استان ارائه و در مرحله تخصیص اعتبار است.
وی با بیان این که طرح راهبردی ظرفیت گردشگری برای 2 شهر باباحیدر شهرستان فارسان و گندمان بروجن از اسفند سال گذشته آغاز شده ودر حال اجراست، تصریح کرد: تاکنون هیچ تحلیل راهبردی در حوزه گردشگری شهرهای استان انجام نشده است.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال وبختیاری، نبود تمایل و سطح پایین مطالبه گری برای اجرای طرحهای کاربردی و توسعه دانش بنیان در بین برخی از مدیران و کمبود منابع مالی را از موانع انجام طرحهای تحقیقاتی در استان برشمرد.
هم اکنون بیش از 15 فعالیت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی از سوی جهاد دانشگاهی چهارمحال وبختیاری ارائه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار