تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: امسال نزدیک به 11 میلیون نفر ساعت در واحدهای صنعتی، بنگاه‌های تولید و اقتصادی آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۴۶۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- برات قبادیان اظهار کرد: سامانه ثبت‌نام کارآموزان در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران از دو هفته پیش آغاز شده است.

وی افزود: در این سامانه علاوه بر دانشگاهیان واحدهای صنعتی نیز به منظور بکارگیری دانشجویان کارشناسی در دوره کارآموزی اعلام آمادگی می‌کنند که این اولین قدم در ارتباط میان صنعت و دانشگاه است.

وی تاکید کرد: حمایت از اجرای پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری معضلی از صنعت حل و به توسعه کمک خواهد کرد.

قبادیان با اشاره به اینکه امسال نزدیک به 11 میلیون نفر ساعت در واحدهای صنعتی، بنگاه‌های تولید و اقتصادی آموزش می‌بینند، تصریح کرد: برای این آموزش با برخی دانشگاه‌ها قرارداد منعقد شده است و این تمایل وجود دارد که با جهاد دانشگاهی نیز در این خصوص همکاری صورت گیرد.

وی در خصوص مشکل کپی‌برداری اختراعات در کشور بیان کرد: دلیل این مشکل نبود مکانی برای ثبت اختراع در کشور است و همچنین تا کنون تولید انبوه و تجاری سازی اختراع نیز در کشور انجام نشده است تا در زندگی مردم اثر خود را نشان دهد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای ایجاد مکانی تحت عنوان نظام ملی نوآوری در کشور هستیم تا مخترعان بتوانند به آنجا مراجعه و طرح‌های خود را پیش برند و مشکلات مذکور مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار