در سال گذشته صورت گرفت؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: با اشاره به اینکه در سال گذشته 170 مورد رقبه در برنامه این اداره برای صدور سند مالکیت قرار داشته است، تصریح کرد: 513 سند صادر شد.
کد خبر: ۴۶۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمود بهرسی اظهار کرد: آمادگی لازم در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص صدور سند مالکیت برای رقبه‌هایی وقفی وجود دارد.

وی افزود: سند مالکیت برای اراضی بلامعارض اوقافی که صحت وقف آن محرض شده باشد، انجام می‌شود.

بهرسی با اشاره به اینکه در سال گذشته 170 مورد رقبه در دستور صدور سند مالکیت قرار داشته است، تصریح کرد: 513 سند صادر شد که این معادل 302 درصد افزایش است .

وی بیان کرد: همکاری لازم با اداره کل اوقاف و امور خیریه در خصوص روند رسیدگی در زمینه املاک وقفی وجود دارد و این تعامل مانع تصرف موقوفات است.

بهرسی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دریافت 300 قطعه از نقشه‌های مختصات جغرافیایی اراضی موقوفه از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در برنامه این اداره بود که 302 قطعه صورت گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اضافه کرد: در سال گذشته یک قطعه ملک وقفی بزرگ در بروجن به مساحت 656 جریب که از سال 60 دارای مشکلات حقوقی و فنی بود، در نهایت این اقدام توسط این اداره انجام و مشکل برطرف شد.

وی از صدور 710 سند مالکیت بلامعارض در سال جاری خبر داد و گفت: امسال دریافت نقشه مختصات جغرافیایی 300 قطعه نیز انجام خواهد شد.

بهرسی در خصوص صدور سند مالکیت برای تمامی املاک روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر، تاکید کرد: در سال گذشته سه هزار و 742 سند در این زمینه صادر شده است در حالی که سه هزار و 700 مورد در برنامه این سال قرار داشت.

وی ادامه داد: امسال آمادگی برای صدور 10 هزار جلد سند نیز وجود دارد و در صورت ارائه درخواست ثبت متقاضیان به بنیاد مسکن استان، این اقدام با همکاری موجود میان اداره کل ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

بهرسی تصریح کرد: در طرح ملی شبکه شمیم استفاده از گیرنده‌های GPS ، که دقت نقشه برداری را از چند متر به حداکثر دو سانتی متر می‌رساند را امکانی مناسب برای نقشه‌برداری با دقت بیشتر دانست و افزود: در حال حاضر این امکان فراهم شده است و تمامی ادارات می‌توانند به این شبکه متصل شوند.

وی تعداد نیروی انسانی این اداره را کافی ارزیابی کرد و گفت: کمبود فضای اداری و تجهیزات از مشکلات اساسی این اداره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار