تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار کوهرنگ گفت: احداث دو دهنه پل به منظور سهولت کوچ عشایر در مناطق سخت گذر این شهرستان در مسیر رودخانه های کارون و زاینده رود تصویب شد.
کد خبر: ۴۶۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 19 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی زمانپور از اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تکمیل دو دهنه پل در مسیر ایلراه عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده این دو طرح عمرانی تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
وی افزود: پیش از این عشایر در ییلاق و قشلاق به سمت استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، دام خود از بستر رودخانه عبور می دانند که این عبور از رودخانه باعث خسارت مالی برای عشایر می شد.
فرماندار کوهرنگ به توسعه مناطق عشایری و روستایی در شهرستان در دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و افزود: احداث و توسعه زیر ساخت های جاده ای در مناطق روستایی 'دره توت ، ورک، پیرعلی ،ایناز' بخش صمصامی که تاکنون جاده دسترسی مناسب به مرکز شهرستان کوهرنگ را نداشتند، با اعتبار اولیه 500 میلیون ریال در این دولت آغاز شده است.
زمانپور، ساخت دو سالن ورزشی چند منظوره در شهر دوآب صمصامی و 'دشت زری ' چلگرد با اعتبار 8 میلیارد ریال را از دیگر طرح های عمرانی شهرستان کوهرنگ در سال جاری عنوان کرد.
وی گفت: 4 میلیارد ریال از میزان اعتبارات برای ساخت دو طرح ورزشی تخصیص یافته است.
شهرستان کوهرنگ به عنوان سرچشمه رودخانه های زاینده رود و کارون و داشتن مراتع غنی ییلاقی، نیمی از یک میلیون و 500 هزار راس دام عشایری این استان را دارا می باشد.
شهرستان کوهرنگ در 90کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار