تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی سه ماموریت در دو منطقه حفاظت شده، موفق به دستگیری 7 نفر متخلف شکار غیرمجاز شدند.
کد خبر: ۴۶۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 18 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد– شهرام احمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این متخلفان در منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد و منطقه حفاظت شده قیصری دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد دو نفر متخلف را که از استان‌های مجاور که برای شکارغیرمجاز در این منطقه وارد شده بودند را شناسایی و دستگیر و از این متخلفان یک قبضه سلاح برنو غیرمجاز به همراه تعدادی فشنگ و دوربین شکاری کشف و ضبط کردند.

احمدی ادامه داد: این متخلفان بر روی سلاح مذکور دوربین و صداخفه کن نصب کرده بودند که با هوشیاری محیط‌بانان قبل از خروج از منطقه دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در اقدامی دیگر ماموران یگان حفاظت محیط زیست در همین منطقه پس از اخذ دستور قضایی و با همکاری نیروهای انتظامی وارد چادر یکی از دامداران در محدوده حفاظت شده این منطقه شدند و موفق شدند لاشه یک راس قوچ وحشی شکار شده را کشف کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: در جریان این بازرسی دو متخلف دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به دستگیری سه متخلف در شهرستان کوهرنگ گفت: این متخلفان که دو راس کل وحشی را شکار کرده بودند، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و برای طی کردن مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی این شهرستان شدند .

به گفته وی، بر اساس قانون، ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ به حساب دولت واریز می‌شود. همچنین قانون مجازات‌های دیگری شامل حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال علاوه بر جریمه ی فوق را برای متخلفان درنظر گرفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار