رییس مرکز ملی فرش ایران خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه 20 هزار شغل برای سال جاری در حوزه فرش در نظر گرفته شد، گفت: ایجاد یک‌هزار و 40 شغل برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۴۵۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 15 July 2017

به‌ گزارش تابناک شهرکرد– حمید کارگر در نخستین همایش ملی فرش دستبافت چهارمحال و بختیاری با رویکرد تولید و صادرات، با اشاره به اینکه فرش دستبافت ارزش افزوده بالایی دارد، تصریح کرد: فرش نیاز به سرمایه‌گذاری اندکی دارد ولی با همین حداقل سرمایه در ایجاد اشتغال حائز اهمیت است.

وی با اشاره به لزوم تحقق اهداف شعار سال، گفت: مقرر شده است تا در سال جاری فضای تولید و اشتغال در حوزه فرش ایجاد شود.

وی افزود: فرش در صادرات غیر نفتی و سنتی نقش خطیری دارد و بیش از دو سوم فرش تولیدی ایران به دیگر کشورها صادر می‌شود.

کارگر ظهور و بروز کفپوش‌های صنعتی، فرش‌های ماشینی و تغییر سلیقه‌های مردم را عامل افت صادرات فرش عنوان کرد و گفت: با وجود این عوامل فرش ایران از صادرات سالانه 500 میلیارد دلاری خود فاصله گرفت.

وی با اشاره به اینکه قبل از تحریم‌ها سالانه 16 درصد فرش تولیدی ایران با ارزش ریالی 80 میلیون دلار به آمریکا صادر می‌شد، تصریح کرد: متاسفانه از سال 2010 به بعد ورود فرش ایران به آمریکا که پایتخت و بزرگترین وارد کننده فرش بود، ممنوع شد.

کارگر در ادامه گفت: در دوره تحریم‌ها صادرات فرش به صفر رسید و خوشبختانه پس از برجام صادرات فرش مجددا ملموس و محسوس شد و از دی ماه 94 با توافق برجام، صادرات فرش از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 360 میلیون دلار صاردات فرش به دیگر کشورها وجود داشت که از این میزان 90 میلیون دلار آن مربوط به صادرات فرش به امریکا بود.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه ایران صدرنشین تجارت فرش دستبافت است، افزود: هم اکنون باید تبلیغات فرش را رونق داد و سلیقه مشتریان و خریداران داخلی و خارجی را رصد کرد.

کارگر با اشاره به اینکه نام فرش ایرانی نه تنها در بازار آمریکا بلکه در بازار جهانی شناخته شده است، تصریح کرد: فرش ایرانی نیازمند شناخت و آگاهی به این موضوع است که این کالا یک کالای با ابعاد سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه 20 هزار شغل برای سال جاری در حوزه فرش در نظر گرفته شد، گفت: ایجاد یک‌هزار و 40 شغل برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران معیار و سنجش در مورد فرش را دارای ایراداتی دانست و تاکید کرد: باید نگاه به فرش، نگاهی علمی و پژوهشی باشد.

وی چهارمحال و بختیاری را از قطب‌های تولید فرش دستبافت در ایران دانست و افزود: فرش چالشتر، فرادنبه، یلمه و بختیاری به عنوان یک برند در کشور و جهان شناخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار