تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اشتغال محور و مهارتی بودن رشته‌های علمی کاربردی، گفت: بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه دارای شغل هستند .
کد خبر: ۴۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 15 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمدحسین امید با اشاره به انجام سفرهای استانی مختلف در کشور، اظهار کرد: شناسایی نیازهای آموزش استان‌ها در حوزه مهارتی و تربیت نیروی انسانی در این زمینه از اهداف این سفرها است.

وی افزود: تلاش این است که با کمک 12 مرکز فعال علمی کاربردی در این استان و با نظارت واحد استانی چهارمحال و بختیاری، نیازهای استان به نیروهای مهارتی شناسایی شود .

امید ادامه داد: برای نیازهای مذکور دوره‌های متناسب تعریف و رشته‌های مرتبط شناسایی و در نهایت آموزش انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رشته‌های شغلی که در سال‌های گذشته در مناطق مختلف استان‌ها وجود داشته است و بنا به دلایلی منسوخ شده است و رشته‌ای که با داشتن زمینه شغلی، برای آن آموزش در نظر نگرفتند، مورد توجه قرار داده خواهد شد .

امید از افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: اکنون 800 رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور وجود دارد که در راستای تحقق اهداف سفرهای استانی، این تعداد به دو هزار رشته می‌رسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تاکید کرد: مراکز علمی کاربردی با توجه به موقعیت و ماموریت، رشته‌های جدید تعریف کنند و این به معنای شناسایی مشاغل جدید و تعریف دوره‌های تک پودمان، تک درس و مقطع‌دار برای این مشاغل است.

وی اضافه کرد: در این صورت برای تحصیل در مراکز علمی کاربردی در کشور یک شرایط جدید فراهم می‌شود و در پی آن اشتغال و کارآفرینی حاصل خواهد شد.

امید با اشاره به اشتغال محور و مهارتی بودن رشته‌های علمی کاربردی، اظهار کرد: بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه دارای شغل هستند.

وی از جوانان استان خواست با توجه به خالی بودن ظرفیت رشته‌های مهارتی، به جای تحصیل در رشته‌هایی که در جامعه نیازی به آنان نیست در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند که در این زمینه بایستی در سطح کشور فرهنگ‌سازی شود.

امید خاطرنشان کرد: این دانشگاه به منظور ترغیب تحصیل دانشجو در رشته‌های مهارتی در حال مذاکره با مراکز استان‌ها و خیرین است که بخشی از شهریه دانشجو توسط آنان پرداخت شود .

امید در پایان گفت: سامانه آموزشی سجاد این دانشگاه نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار