تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس حفاظت محیط زیست بروجن از مشاهده 2 گونه پرنده مهاجر کمیاب شامل؛ «حواصیل شب» و «خوتکا» در تالاب بین المللی گندمان این شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 13 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی منصوری اظهار کرد: 67 قطعه از این گونه ها که از خانواده اردکها هستند، اولین بار در تالاب بین المللی گندمان لانه سازی و تخمگذاری کردند.
وی علت مهاجرت این گونه ها را تخریب و کم آب شدن زیستگاه های مناطق شمالی و گرمای کم سابقه کشورهای جنوب عنوان کرد و گفت: احیای تالاب گندمان و تشدید حفاظت فیزیکی این زیستگاه بین المللی با دوربین های مداربسته در فرود و ماندگاری بیشتر پرندگان مهاجر تاثیر گذار است.
رئیس حفاظت محیط زیست بروجن گفت: حواصیل شب در زمره پرندگان کمیاب و حفاظتی کشور های شمالی است که این گونه دارای بدنی کوچک، پاهای کوتاه و منقاری کلفت و سیاه با 2 پر سفید دراز از پس سرش آویزان است.
منصوری توضیح داد: پرنده «خوتکا» نیز دارای پرهای سفید رنگ و رگه‌های سبز رنگ بر روی بالش است که به طور معمول در برکه آب های شیرین لانه ساری می کند و نزدیک به ۱۲ تخم در هر دوره می گذارد.
وی افزود: در حال حاضر 30 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی از خانواده مرغابی سانان، اردک، لک لک، اگرت و خروس کولی در تالاب های گندمان و چغاخور شهرستان بروجن در 70 کیلومتری شهرکرد تابستان گذرانی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار