مدیر حفظ نباتات اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر حفظ نباتات اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر اردیبهشت‌ماه تاکنون در یک هزار و 300 هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری با آفت ملخ مبارزه شده است.
کد خبر: ۴۵۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 11 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرشید شبانی اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت‌ماه تاکنون در یک هزار و 300 هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری با آفت ملخ مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ تا پایان شهریورماه ادامه دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود 700 هکتار دیگر از مزارع استان در این مدت سم‌پاشی شود.

مدیر حفظ نباتات اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امسال بیشترین میزان آفت ملخ در باغات حاشیه اراضی زمین‌های کشاورزی و مزارع یونجه، حبوبات، گندم و برنج شهرستان کوهرنگ و لردگان مشاهده شده است.

شبانی ادامه داد: تاکنون تقریبا یک هزار و 300 لیتر حشره‌کش و 3 هزار کیلوگرم سبوس گندم به وسیله 10 دستگاه سم‌پاش از انواع مختلف برای از بین بردن آفت ملخ در مزارع استان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه 27 هزار و 500 هکتار از اراضی گندم و جو استان علیه آفت سن سم‌پاشی شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار