تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: 88 هزار و 323 خانم و 91 هزار و 887 نفر آقا در آستانه ازدواج در استان وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 09 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حسین زمانی اظهار کرد: 246 هزار و 920 جوان در سنین 15 تا 29 در استان وجود دارد.
وی افزود: از تعداد مذکور 121 هزار و 590 خانم و 125 هزار و 330 نفر آقا هستند که نسبت مجموع تعداد جوانان به جمعیت استان، معادل 26.1 درصد است.
زمانی تصریح کرد: 88 هزار و 323 خانم و 91 هزار و 887 نفر آقا در آستانه ازدواج در استان وجود دارد.
وی دلایل بالا رفتن سن ازدواج در چهارمحال و بختیاری را نداشتن درآمد مالی مناسب و گرایش به فرهنگ غرب عنوان کرد.
زمانی بیان کرد: این اداره کل، در راستای پیشگیری از طلاق از طریق سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با ازدواج و تعالی خانواده، کارگاه‌های آموزشی متعدد برگزار کرده است.
وی در خصوص مشارکت اجتماعی جوانان در قالب سمن‌ها گفت: یکی از اهداف این اداره کل، محقق کردن مشارکت هدفمند جوانان در حوزه‌های متعدد اعم از گردشگری و... بوده است و به لحاظ کمی رشد مطلوبی در این زمینه حاصل شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، ادامه داد: در حال حاضر سازمان مردم نهاد سولار بلداجی در منطقه حمزه علی در حال پیگیری برای ساخت تالار فرهنگی – اجتماعی به منظور فعالیت در زمینه‌هایی همانند ازدواج بوده است و اکنون در شرف تملک زمین و جذب تسهیلات هستند.
زمانی احداث خانه جوان در زمینی به مساحت 500 متر مربع، تشکیل مجمع خیرین ازدواج و پیگیری با دستگاه‌های متولی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت در شهرستان اردل را از جمله اقدامات آتی این اداره در سال جاری برشمرد.
وی گفت: برنامه‌های اوقات فراغت به صورت مستمر در طول سال اجرا و منابع مالی نیز به این حوزه اختصاص داده می‌شود.
زمانی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان مردم نهاد آوای رحمت میانکوه در شهرستان اردل فعالیت‌های بسیار اعم از تهیه جهیزیه برای زوج‌های داشته که شایسته تقدیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار