تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار اردل از تجهیز یکهزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین در دولت یازدهم خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 05 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد نوذری اظهار کرد: حدود 3 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان قابلیت اجرای طرح سیستم آبیاری نوین را دارد.
به گفته وی، مطابق برنامه ریزی های انجام شده و طرح های در دست اجرا تا پایان امسال نیز 400 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین تجهیز می شود.
فرماندار اردل گفت: برای اجرای این طرح 85 درصد منابع توسط دولت به شکل بلاعوض و 15 درصد دیگر از سوی کشاورزان تامین می شود که در این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی سهم آورده کشاورزان از سوی این بخش تامین می شود.
نوذری کاهش اثرات خشکسالی، افزایش درآمد کشاورزان، استفاده بهینه از منابع آبی، افزایش راندمان آبیاری و افزایش تولید محصولات کشاورزی را از مزایای اجرای طرح های آبیاری نوین برشمرد.
وی تاکید کرد: خشکسالی های اخیر بخصوص در این استان، کاهش بارش ها، افت سطح آب و سفره های زیرزمینی، صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و ضرورت اصلاح روش های آبیاری را در بخش کشاورزی افزایش داده است.
بنابراین گزارش، گندم، جو، حبوبات، سیب زمینی و برنج از جمله مهم ترین محصولات کشاورزی قابل کشت در شهرستان اردل هستند.
اردل در حدود 90 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار