تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، پس از اعلام نتایج امتحانات نهایی ترم دوم سال تحصیلی 95 – 96 ، گفت: ارزیابی براساس نمرات این ترم انجام شده است و از 15 تیر ماه جاری شاهد بررسی روند هدایت تحصیلی در مدارس هستیم.
کد خبر: ۴۵۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 05 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عوضعلی حبیبی  اظهار کرد: انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم برای ورود به دوره دوم متوسطه، در طول سال و به طور ویژه از اردیبهشت ماه جاری با مشاوره آزمون‌های رغبت و استعداد سنجی آغاز شده است.

وی با اشاره به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، پس از اعلام نتایج امتحانات نهایی ترم دوم سال تحصیلی 95 – 96 ، تصریح کرد: ارزیابی براساس نمرات این ترم انجام شده است و از 15 تیر ماه جاری شاهد بررسی روند هدایت تحصیلی در مدارس هستیم.

حبیبی بیان کرد: هر منطقه در استان یک ظرفیت خاص، برای پذیرش در رشته‌های مختلف را دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: میزان ظرفیت یک منطقه در پذیرش در یک رشته خاص همانند ریاضی، بر حسب عملکرد تحصیلی دانش‌آموز در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اولویت انتخابی برای دانش آموزان در دستورالعمل جدید هدایت تحصیلی وجود دارد و دانش‌آموزان براساس عملکرد تحصیلی خود در هر رشته و اولویتی که در آن رشته به دست آورده‌اند در دوره دوم متوسطه ثبت نام می‌کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در سامانه سناد و همگام اطلاعات کامل از فرایند انتخاب رشته دانش‌آموزان در پایه نهم قرار گرفته است و این امر کمک می‌کند تا زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موردنیاز، برای دانش‌آموزان در رشته مورد علاقه آنان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار