مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تأکید برضرورت نهادینه کردن کسب و کار خانگی، گفت: در صورت عملی شدن این طرح نرخ بیکاری به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۴۵۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 04 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سیدعباس جزایری در جلسه هماهنگی مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه یکی از اصلی‌‌ترین راهکارهای کاهش بیکاری توسعه مشاغل خانگی است، اظهار کرد: توسعه، رابطه تنگاتنگی با اشتغال، فضای کسب و کار و تعاون دارد و در نتیجه منجر به ایجاد درآمد و کسب معیشت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم و اثرگذار در توسعه پایدار، اشتغال و کسب درآمد است، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای فعلی برای کاهش نرخ بیکاری، کسب و کار خانگی است و همچنین مشاغل خانگی مزایایی از قبیل حذف هزینه مکان، ایاب و ذهاب، استفاده از اعضای خانواده به‌عنوان نیروی کار، ایجاد زمینه کار خانوادگی در قالب تعاون و امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد و شاگردی را به‌دنبال دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن کسب و کار خانگی، افزود: در صورت عملی شدن این طرح نرخ بیکاری به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

جزایری با اشاره به اینکه طبق سند پنج ساله چشم‌انداز توسعه کشور بر کاهش نرخ بیکاری و اشتغال تأکید شده است، اضافه کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش می‌کند به توسعه فضای کسب و کار همت بگمارد و در این رابطه از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار