تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید یکهزار و500 تن قارچ دکمه ای در سه ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 04 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و فعال شدن بیش از 150 واحد تولید قارچ خانگی در این استان، برداشت این میزان محصول خوراکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 هزار تن افزایش یافته است.
وی تولید سالیانه قارچ دکمه ای در این استان را 6 هزار تن برآورد و افزود: این استان در زمینه تولید قارچ رتبه پنجم کشور را دارد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 22 کارگاه صنعتی و 150 واحد خانگی تولید قارچ دکمه ای این استان خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این کارگاهها در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از قارچ تولیدی به استان‌های اصفهان و خوزستان ارسال می شود، گفت: درسه ماه نخست امسال بیش از یکهزار کیلوگرم قارچ مرغوب به کشورهای عراق و کویت صادر شد.
شیرانی افزود: روستای 'قلعه ممکا ' چهارمحال و بختیاری به عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهم‌ترین مراکز تولید قارچ استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار