تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری از شهروندان سه شهر بن، گندمان و بلداجی به عنوان کم‌مصرف‌ترین و دو شهر فارسان و پردنجان به عنوان پرمصرف‌ترین شهرهای این استان در مصرف آب شرب نام برد .
کد خبر: ۴۵۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 04 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- نبی‌الله پورعبدالله اظهار کرد: 84 درصد از مشترکین آب شرب در استان از بخش خانگی و 16 درصد بخش تجاری، اداری و ... است .
وی افزود: پرمصرف‌ترین شهرهای استان در مصرف آب شرب فارسان و پردنجان هستند .
وی بیان کرد: میزان مصرف در شهرهای مذکور 220 لیتر در شبانه‌روز است و این درحالی است که نرم استاندارد مصرف آب برای چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط اقلیمی استان، 150 لیتر در شبانه روز برای هر فرد است .
پورعبدالله تصریح کرد: کم مصرف‌ترین شهرهای استان نیز به ترتیب بن، گندمان و بلداجی است .
پورعبدالله با اشاره به اینکه سرانه مصرف کلی آب در استان 145 لیتر در شبانه روز است، خاطرنشان کرد: متوسط مصرف شهروندان شهرکرد در این شاخص 180 لیتر در شبانه روز است .
وی تاکید کرد: اکنون قیمت تمام شده به ازای هر متر مکعب آب برای شرکت آب و فاضلاب شهری هزار تومان محاسبه می‌شود و این در حالی است که این قیمت برای مشترکین 300 تومان است و همین یکی از دلایل اصراف در مصرف آب است .
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری استان ادامه داد: افزایش قیمت آب می‌تواند در صرفه‌جویی آن موثر واقع شود .
پورعبدالله افزایش فرهنگ مصرف آب، باور کردن مردم و مسئولین به کم آب بودن کشور و کاهش فشار آب در شبکه را از دیگر عومل موثر در جلوگیری از هدر رفت این منبع با ارزش دانست .
وی گفت: تصاعدی بودن قیمت فروش آب به عنوان یک راهکار برای جلوگیری از مصرف بی رویه تنها در صورت افزایش قیمت آب شرب موثر خواهد بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار