تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: وضعیت موجود ایثارگران با تحقق برنامه ششم توسعه مطلوب‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 02 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام و المسلمین پرویز ولی‌زاده در نشست مشاوران و ایثارگران منطقه دو کشور با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیش از چهار هزار میلیارد تومان بابت مطالبات و معوقات ایثارگران از سال 89 تاکنون بوده است پرداخت شد.
وی افزود: البته معوقات و مطالبات سال گذشته جامعه ایثارگری به طور کامل پرداخت نشده است و پیش‌بینی می‌شود این معوقات تا پایان سال جاری پرداخت شود.
ولی‌زاده با تاکید بر اینکه امتیازاتی برای بهبود وضعیت جانبازان و رزمندگان در قانون برنامه ششم توسعه تعبیه شد، گفت: امتیازاتی برای تحصیل و اشتغال فرزندان جانباز و رزمندگان باید در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: اجرای این قانون تحول عظیمی در خدمت رسانی به جامعه ایثارگری مانند پرداخت هزینه درمان ایثارگران، پرداخت تسهیلات برای مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری بوجود آورد.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید نهادینه شود.
وی با اشاره به مصوبات قانون خدمات جامع ایثارگران، تصریح کرد: طبق این قانون بایستی 25 درصد سهمیه استخدامی‌ها متعلق به خانواده شهدا و پنج درصد متعلق به جانبازان و رزمندگان بالای 6 ماه فعالیت است.
ولی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در طول برنامه به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی در نظر بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار