تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال وبختیاری استفاده از توان قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران را در اجرای طرح های جهادی و بسیج سازندگی استان خواستار شد.
کد خبر: ۴۵۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 02 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در کارگروه اردوهای جهادی و بسیج سازندگی اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولت و توان بالای قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح های عمرانی، برنامه ریزی هایی در استان صورت گیرد که این نهاد نیز همچون بنیاد برکت و مستضعفان در طرح های بسیج سازندگی بخصوص در مناطق محروم مشارکت داشته باشد.
وی تلاش بسیج سازندگی در اجرای طرح های اردوی جهادی استان را قابل تقدیر دانست و افزود: دستگاه ها و مدیران اجرایی استان بکوشند با توجه به آغاز فعالیت این اردوها، تعاملی بهتر از سال های گذشته با نیروهای جهادی داشته باشند.
سلیمانی بیان کرد: این استان در همکاری نهادهای نظام و هماهنگی بسیج و سپاه در کشور الگوست و این همدلی و هماهنگی رشد و بالندگی استان را در پی خواهد داشت.
وی از مدیران استان خواست بنا به دستور معاون اول رییس جمهوری طرح های قابل واگذاری و همچنین پروژه هایی که فاقد داوطلب برای اجراست به بسیج سازندگی و اردوهای جهادی واگذار شود.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) چهارمحال و بختیاری نیز بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا سال گذشته ساخت 20 هزار مسکن برای پنج استان مرزی را در دستور کار خود قرار داد.
علی ملکپور با بیان افزوده شدن پنج استان دیگر به این تعداد در سال جاری ادامه داد: با پیگیری هایی که از سوی کمیته امداد استان صورت گرفته است، قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد این استان نیز قول مساعد داده است.
وی تاکید کرد: با توجه به این که یکهزار و 500 مددجوی فاقد مسکن در استان ساکن است، این اقدام گام بلندی در راستای حل مشکل خانه دار شدن این خانواده هاست.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) نیز در این جلسه از اجرای بیش از 230 طرح در سال گذشته از طریق اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در استان خبر داد.
محمدعلی مرادی، این طرح ها را شامل؛ ساخت و تکمیل مساجد، تکمیل غسالخانه ها، ساخت سرویس های بهداشتی، خانه عالم، طرح های آبرسانی و کشاورزی با 30 میلیارد ریال اعتبار دانست.
وی همچنین ادامه داد: سال گذشته 140 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در قالب 18 طرح پرورش دام سبک و سنگین، پرورش قارچ، ماکیان، صنایع دستی و احیای باغات به یکهزار و 144متقاضی از سوی بسیج سازندگی داده شد.
مرادی بیان کرد: امسال نیز 90 طرح از سوی 200 گروه جهادی شناسنامه دار در سطح استان در دست اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار