تابناک چهارمحال وبختیاری- هنرمندان تجسمی چهارمحال و بختیاری در قالب نخستین جشنواره استانی کمبود آب، بحران خشکسالی و راه های صرفه جویی در مصرف آب را به تصویر می کشند.
کد خبر: ۴۵۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 02 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن افزود: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب و تبیین شرایط بحرانی منابع آب زیرزمینی این شهرستان و سایر نقاط استان نخستین بار در قالب هنرهای تجسمی برگزار می شود.
رحمت الله یوسف زاده ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند بدون محدودیت سنی آثار خود را در قالب نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی تا تاریخ 30 مردادماه به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن ارسال کنند.
وی آیین اختتامیه جشنواره را 29 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: به 10 هنرمندی که آثار آنها از سوی هیات داوری انتخاب شود، جوایزی اهدا خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن، فرهنگسازی را از مهمترین راهکارهای مقابله با بحران کم آبی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می شود با برگزاری جشنواره های مختلف و یاری گرفتن از هنرمندان بتوان در راستای فرهنگسازی مصرف بهینه آب در جامعه گام های بیشتری برداشت.
9 سال متوالی است که تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران این استان را با پدیده شوم خشکسالی دست به گریبان کرده و پیامدهای ناگواری را برجای گذاشته است.
خشکیدگی 70 هزار هکتار از جنگل ها و 200 هزار هکتار از مراتع این استان، ممنوعه شدن هشت دشت از 11 دشت استان و افت شدید سفره های آب زیرزمینی، فرونشست زمین و کاهش شدید سطح ایستابی در دشتها، خشک شدن 58 درصد از آب چشمه ها، قنات ها و چاه ها، شکل گیری چشمه های گرد وخاک و گسترش پدیده بیابانزایی بخشی از تبعات خشکسالی در این استان است که هرسال عمیق تر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار