تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری سرانه مصرف آب در این استان را 160 لیتر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف آب این استان 6 درصد بالاتر از استاندارد جهانی است.
کد خبر: ۴۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 25 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت الله بیگلری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: استاندارد جهانی مصرف آب150 لیتر در شبانه روز برای هر فرد است که می طلبد مردم استان با مصرف بهینه آب درصدی از مصرف خود را کاهش دهند تا با مشکل تامین آب در تابستان مواجه نشویم.

وی به برنامه های فرهنگی این شرکت در هفته صرفه جویی مصرف آب اشاره کرد و گفت: نصب بیلبورد با موضوع صرفه جویی در مصرف آب در میادین شهر، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و توزیع بروشور و اعلام نکات لازم در خصوص مصرف بهینه آب بخشی از این فعالیتها به شمار می رود.

بیگلری همچنین از رفع مشکل تامین آب شرب شهرهای سامان و فرادنبه خبر داد و افزود: طرح های انتقال آب این 2 شهر همزمان با این هفته تکمیل و به بهره برداری رسید و مشکلی در خصوص تامین آب شرب این 2 شهر وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین یک حلقه چاه آب با دبی 20 لیتر بر ثانیه برای شهر فرخشهر وارد مدار شد تا مشکل کمبود آب این شهر نیز برطرف شود.

بیگلری از مردم استان خواست تا به نکات لازم در خصوص صرفه جویی مصرف آب توجه داشته باشند و چنانچه با صحنه های هدر رفت آب مانند لوله های شکسته و منابع آبی دارای نشت مواجه شدند با تلفن 122 شرکت آبفا تماس بگیرند.

هم اکنون 217 هزار مشترک با جمعیتی بالغ بر 530 هزار نفر در 40 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره مند هستند اما بر اثر خشکسالی های متوالی و آغاز فصل گرما شهرهای بروجن، فرادنبه، سفید دشت و فرخشهر با تنش آبی مواجه است و شهرهای سردشت و سفید دشت با تانکر آبرسانی می شود.

به منظور جلب مشارکت همگانی در امر صرفه جویی و مصرف بهینه آب، یکم تا هفتم تیرماه هر سال به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار