تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، 42 هزار و 107 متر مربع از اراضی تصرف شده متعلق به این اداره کل، رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۴۴۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 24 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم قاسمی با اشاره به وجود 24 هزار هکتار زمین دولتی متعلق به اداره کل راه و شهرسازی در حریم و محدوده شهرهای استان، اظهار کرد: برای 16 هزار هکتار از این زمین‌‌ها سند مالکیت از سازمان ثبت اسناد و املاک اخذ شده است.
وی افزود: حدود سه هزار هکتار از زمین‌های متعلق به این نهاد نیز در آستانه صدور سند هستند و پنج هزار هکتار هم در دست تغییر و تحول نمایندگی دولت از اداره کل منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی می‌باشند.
قاسمی تصریح کرد: از سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، 42 هزار و 107 متر مربع از اراضی تصرف شده متعلق به این ارگان، رفع تصرف شده است که ارزش آن‌ها معادل 302 میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: اکثر اراضی رفع تصرف شده در حریم و محدوده شهرهای استان اعم از فارسان، بروجن، لردگان، سفید دشت، فرادنبه، جونقان و سامان بوده است.
قاسمی بیان کرد: در خصوص 176 مورد از اراضی تصرف شده متعلق به اداره کل راه و شهرسازی، حکم قضایی صادر شده است و این احکام در حال اجرا است.
وی در ادامه گفت: بیش از 500 مورد از اراضی تصرف شده هم در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.
قاسمی نبود امکانات قلع و قمع همانند ماشین‌ آلات مورد نیاز را از مشکلاتی دانست که این اداره کل در رفع تصرف اراضی با آن روبرو است.
وی تک برگی‌کردن اسناد اراضی ملی، پیگیری قراردادهای صادر شده در سنوات قبل و فسخ قراردادهایی که به تعهدات مندرج در آن‌ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر دولتی عمل نشده است و افزایش نظارت بر حفظ اراضی در حریم و محدوده شهرها را از برنامه‌های آتی این اداره کل برشمرد.
قاسمی از مردم استان خواست در محدوده و حریم شهرها قبل از اقدام به خرید املاک، از اداره کل راه و شهرسازی و یا شهرداری در خصوص ملی بودن یا نبودن اراضی دولتی استعلام لازم انجام شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از خرید و فروش املاک نیز به صورت وکالتی جدا خودداری شود تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار