رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در شب‌های قدر نفوذ سارقان به داخل منزل را غيرممكن کنید.
کد خبر: ۴۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 15 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمدرضا محمدی‌مقدم با اشاره به شب‌های قدر و توجه به نکات مهمی در جهت جلوگیری از ورود سارقان به منازل و رسیدن آن‌ها به اهداف شومشان اظهار کرد: شهروندان باید در نظر داشته باشند که هر کسی ممکن است قربانی یک سرقت شود و هیچ‌کس از این امر مستثنی نیست به همین دلیل در هر شرایطی می‌بایست در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشید؛ چرا که در صورت بروز هرگونه سرقتی از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بین خواهد رفت.

وی افزود: باید باور کنیم رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارد، در این میان با جدی گرفتن چند توصیه‌، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده‌‌‌ خود جلوگیری خواهید کرد و هم نقش غیرقابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا می‌کنید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نفوذ سارقان به داخل منزل را با اقداماتی ساده باید غیرممکن ساخت تصریح کرد: نخستین نکته در زمینه‌ پیشگیری از سرقت این است که هنگام ساخت‌وساز، همان قدر که به زیبایی ساختمان اهمیت می‌دهید، به استحکام و ایمنی آن نیز توجه کنید و زمانی که خانه را ترک می‌‌کنید، از بسته بودن همه‌ راه‌های ورودی اعم از درب‌ها و پنجره‌ها مطمئن شوید.

محمدی‌مقدم افزود: بر روی دیوار حیاط منزل خود حفاظ مقاوم نصب کنید و آن را به گونه‌ای تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند با استفاده از آن‌ها وارد ساختمان شوند.

وی ادامه داد: از زنجیر شب‌بند برای پشت درب منزل استفاده کنید و از قرار دادن نردبان و چهارپایه در داخل حیاط به‌ویژه کنار دیوارها، خودداری و در صورت خالی بودن فضای زیر درب ورودی، آن را با استفاده از سنگ یا هر وسیله‌ی محکم دیگر پُر کنید.

محمدی‌مقدم گفت: فضای خالی زبانه‌ درب را با استفاده از تکه‌ای چوب یا مقوا فشرده شده پُر کنید تا باز کردن آن با وسایلی همانند کارت تلفن غیر ممکن شود و اگر توپی قفل درب ورودی یا پارکینگ، به صورت برجسته است، حلقه‌ای آهنی به دور آن جوش دهید و برای درهای دولنگه قفل اضافی تعبیه کنید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نکات یاد شده و توجه به آن‌ها به‌ویژه در شب‌های قدر می‌توانیم از کاهش و به صفر رساندن حوادث ناگوار همچون سرقت اموال جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار