رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: اخیراً بیشتر کلاهبرداری‌های مالی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی توسط کلاهبرداران و شیادان از طریق دستگاه‌های ATM است.
کد خبر: ۴۴۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 15 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی پلیس فتا، مرتضی عسگری با بیان اینکه یکی از جدیدترین روش‌های کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های ATM شیوه مهندسی اجتماعی می‌باشد اظهار داشت: در کنار مزایای فراوان دستگاه‌های خودپرداز متأسفانه سوءاستفاده‌های زیادی در این راستا صورت گرفته است که اخیراً بیشتر کلاهبرداری‌های مالی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی توسط کلاهبرداران و شیادان از طریق دستگاه‌های ATM است.

وی بیان داشت: به‌ منظور تدارک و یا برنامه‌ریزی یک تهاجم از نوع حملات مهندسی اجتماعی، یک مهاجم با برقراری ارتباط با کاربران و استفاده از مهارت‌های خاص از جمله روابط عمومی مناسب، ظاهری آراسته و ... سعی می‌نماید به اطلاعات حساس یک سازمان و کامپیوتر شخص دست یابد و یا به آن آسیب رساند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم باید برای کاهش وقوع چنین جرائمی به هشدارهای پلیس توجه ویژه داشته باشند و همچنین باید دقت داشته باشند در یکی از جدیدترین شیوه کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با سو استفاده از عناوین نهادهای دولتی با مالباخته تماس تلفنی برقرار و خود را نماینده یکی از نهادهای دولتی معرفی کرده و اعلام می‌کنند که شما یکی از افراد برنده یا ویژه‌ای هستید که قرار است وجهی به حساب شما واریز گردد و با استفاده از روش‌های خاص مهندسی اجتماعی مالباخته را ترغیب به حضور نزد دستگاه خودپرداز نموده و ضمن در اختیار گرفتن رفتارهای روحی و روانی مالباخته تمامی موجودی حساب بانکی وی را به کارت دیگری منتقل و به اهداف شوم خود می‌رسند.

وی یادآور شد: جهت واریز وجه به حساب شما به هیچ وجه نیاز به حضور شما پای دستگاه عابر بانک نبوده و افرادی که از مخاطبین درخواست حضور نزد دستگاه عابربانک دارند قطعا کلاهبردار بوده و نباید به هیچ وجه به آنها اعتماد کرد.

عسگری در پایان اظهار داشت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار