تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه‌ی عکاسان و فیلمبرداران شهرستان شهرکرد گفت: یکی از علل مهم رکود در این صنف، ایجاد آتلیه‌های عکاسی در دفاتر پیشخوان دولت است.
کد خبر: ۴۳۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 12 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا معتمدی اظهار کرد: متأسفانه علاوه بر پیشرفت تکنولوژی که باعث رکود کسب و کار عکاسان شده است، واگذاری برخی امور مانند تهیه عکس پرسنلی برای صدور کارت ملی نیز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است و این این امر منجر به رکود این صنف شده است.

وی با اشاره به مداخله دفاتر پیشخوان دولت در صنف عکاسان، تصریح کرد: مداخله این دفاتر و کاهش آمار ازدواج  و رکود این صنف، انگیزه فعالیت عکاسان در این عرصه را محدود کرده است.

معتمدی تعداد عکاس‌های دارای پروانه‌ در شهرستان شهرکرد را  130 واحد اعلام کرد و گفت: البته از این تعداد، حدود 50 عکاس به دلیل رکود در این بخش به سراغ دیگر مشاغل رفته‌اند و به صورت دائمی در این حوزه فعالیت نداند.

رییس اتحادیه‌ی عکاسان و فیلمبرداران شهرستان شهرکرد ضمن امتناع از اعلام قیمت خدمات عکاسی و فیلمبرداری مراسم عروسی تأکید کرد: نرخ این خدمات بصورت توافقی است و فقط برای عکس‌های پرسنلی قیمت مشخص وجود دارد.

وی درخصوص قیمت عکس پرسنلی گفت: این عکس‌ها به دو درجه تقسیم‌بندی می‌شوند که قیمت شش قطعه عکس سه در چهار درجه یک، 12 هزار تومان و قیمت شش قطعه عکس سه در چهار درجه دو 10 هزار تومان است.

معتمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام آتلیه‌های عکاسی این شهرستان مطابق عرف و شئونات اسلامی عکس و فیلم تهیه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار