مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است تمامی انشعابات آب شرب از آب فضای سبز جداسازی شود.
کد خبر: ۴۳۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 29 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت‌الله بیگلری با اشاره به اینکه عدم استفاده آب شرب برای فضای سبز یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است، اظهار کرد: در گذشته یک انشعاب از آب شرب به شهرداری برای استفاده در فضای سبز داده می‌شد و اکنون در بسیاری از شهرهای استان اعم از شهرکرد و بروجن آب شرب از آب فضای سبز جدا شده است .

بیگلری با بیان اینکه در مواردی نیز چاه آب شرب با کیفیت بالا از شهرداری‌ها گرفته شده است و به جای آن برای فضای سبز آبی مناسب در اختیار آنان قرار داده شده است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در برخی شهرها علی‌رغم کمبود آب، برخی از انشعابات آب شرب برای فضای سبز هنوز جداسازی نشده است .

وی در ادامه گفت: در موارد مذکور اخطار لازم به شهرداری‌ها داده شده است و قطع انشعاب آب شرب هم صورت گرفته است اما برخی شهرداری‌ها همکاری لازم را ندارند و مجددا نسبت به وصل آن اقدام می‌کنند .

بیگلری اضافه کرد: در اکثر شهرهایی همچون فرادنبه، سفید دشت، بروجن و فرخشهر که با بحران آب مواجه بودند، 23 تا 24 انشعاب آب شرب برای فضای سبز قطع شده است و تنها دو تا سه مورد دیگر باقی مانده است .

وی در خصوص بهداشتی بودن آب شرب در استان، تاکید کرد : اکثر چاه‌های آب شرب در محدوده خارج از شهر است و به دلیل قابلیت ایزوله بودن دارای لوله‌ای هستند که تا عمق زیرین آب رُفت در حدود 80 تا 200 متر بسته به عمق چاه، پایین رفته‌اند و تحت هیچ شرایطی آب‌های سطحی یا حتی آب آلوده شده توسط کودهای شیمیایی کشاورزان نمی‌توانند وارد آنان شوند.

بیگلری ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب دارای آزمایشگاهی پیشرفته و مورد تایید محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی است که روزانه آب شرب از نظر شیمیایی، فیزیکی و میکروبی کنترل می‌شود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان افزود: آب منابع و شبکه‌های توزیع آب مورد آزمایش قرار می‌گیرد و چنانچه مشکلی باشد، برطرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار