معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال حدود 13 هزار دانش‌آموز پایه نهم چهارمحال و بختیاری انتخاب رشته می‌کنند
کد خبر: ۴۳۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 28 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عوضعلی حبیبی اظهار کرد: امسال حدود 13 هزار دانش‌آموز پایه نهم چهارمحال و بختیاری برای آغاز پایه دهم انتخاب رشته می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در رشته‌های نظری شامل ریاضی‌و‌فیزیک، علوم‌تجربی، ادبیات و علوم انسانی، فنی‌وحرفه‌ای، کارودانش و معارف اسلامی می‌توانند انتخاب رشته کنند ادامه داد: امسال فرمی به نام فرم شماره 6 در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد و با توجه به نمرات عملکردی وی، اولیا و مربیان به دانش‌آموز توصیه می‌شود که شما بهتر است در این رشته ادامه تحصیل دهید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ اجباری برای انتخاب رشته خاص از سوی دانش‌آموز وجود ندارد افزود: انتخاب رشته براساس عملکرد دانش‌آموزان و با توجه به ارائه لیستی شامل علائق و عملکرد تحصیلی و نمرات سال گذشته صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزی که حداقل نمره رشته مورد نظر خود را کسب کند می‌تواند در آن رشته ادامه تحصیل دهد، اضافه کرد: هیچ اصراری از سوی آموزش و پرورش برای انتخاب رشته‌ای خاص وجود ندارد و فقط توصیه صورت می‌گیرد.

حبیبی گفت: تاکنون اقبال عمومی بیشتر با رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارودانش بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار