تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال در روستاها تأثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد.
کد خبر: ۴۳۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 28 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی، در گردهمایی سرمایه‌گذاری و توسعه استان چهارمحال و بختیاری، راه نجات از معضل بیکاری را جذب سرمایه‌گذار در استان دانست و گفت: یکی از راه‌های کمک به سرمایه‌گذاران استقبال مدیران از سرمایه‌گذاران است.

استاندار نرخ بیکاری در استان را 20 درصد و نرخ مشارکت را 40 درصد اعلام کرد و گفت: افزایش این ارقام به معنای افزایش ورود متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ به بازار کار و افزایش تعداد متقاضیان جویای کار است.  

 سلیمانی دشتکی افزود: مسئولان باید با تلاش و کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های اقتصادی معضل بیکاری را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات دولت مقرر شد، به هر تشکلی که فعالیت اقتصادی و تولیدی داشته باشد، 10 درصد یارانه و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده شود.

استاندار از انجام مراحل تصویب اعتبار 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه روستایی در کشور خبر داد و گفت: در صورت تصویب در استان حدود 110 تا 120 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص می‌یابد که فرصتی مناسب برای دستگاه‌های اجرایی استان است.

سلیمانی دشتکی افزایش بزرگراه‌های استان از 110 به 250 کیلومتر و آبرسانی به 187 روستا از مجموع 220 روستا که با تانکر آبرسانی می‌شدند را از دستاوردهای استان در سه سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود: در دولت تدبیر  و امید شاخص گازرسانی  در چهارمحال و بختیاری از 83.5 به94.5 درصد ارتقاء یافت.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: طی فعالیت دولت گذشته  پروژه‌هایی مانند پتروشیمی لردگان، فولاد سفیددشت، فولاد تاراز و کارخانه تولید چادر مشکی حجاب ساماندهی شدند.

استاندار افزود: امسال بر اساس تصمیم‌گیری‌های لازم مقرر شد در راستای کاهش نرخ بیکاری  پنج درصد درآمد جاری و 20 درصد منابع عمرانی استان به توسعه زیرساخت‌ها اختصاص داده شود.

استاندار با اشاره به مشارکت 73 درصدی مردم در امر انتخابات، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و اکنون زمان انجام‌ وظیفه مسئولان در برابر نقش‌آفرینی پرشکوه مردم است.

سلیمانی دشتکی در پایان خاطرنشان کرد: روند انتخابات اخیر در استان مطلوب و باعث ایجاد حماسه‌ای پرشور و بیادماندنی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار