تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از تشدید نظارت در اجرای طرح پیشگیری از شیوع بیماری دامی تب کریمه کنگو در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 28 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد اسدی با اشاره به مشاهده نشدن هیچ گونه آلودگی بیماری تب کریمه کنگو در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه این نوع بیماری با گرم شدن هوا در محل های دائمی نگهداری دام شیوع پیدا می کند، بر لزوم اطلاع رسانی، آموزش و اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.
وی راه ‌های انتقال این بیماری را از طریق گزش کنه ‌ای دانست که بر روی بدن حیوان آلوده به ویژه دام ‌های اهلی مانند گوسفند، بز و گاو لانه کرده ، سپس ویروس وارد بدن دام می‌ شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید گوشت قرمز از منابع نامطمئن مانند تفرجگاه ها، کنار جاده ها و کشتار غیرمجاز، ابتلا به تب کریمه کنگو را تشدید می کند، از این رو باید بر روی لاشه گوشت مهر تایید سازمان دامپزشکی حک شده باشد.
اسدی تاکید کرد: در صورت تهیه گوشت از خارج از چرخه نظارت دامپزشکی ، باید از تماس مستقیم دست با گوشت تازه ذبح شده پرهیز کرد و خردکردن و بسته بندی گوشت باید پس از 24 ساعت از نگهداری آن در دمای زیر صفر انجام و بطور ترجیحی گوشت بصورت فریز شده و حداقل چند ساعت پس از فریز مصرف شود.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 72 هزار راس دام سنگین و بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک صنعتی، عشایری و روستایی قطب بزرگ دامپروری کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار