تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری از وجود 380 کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 28 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد نجفی با بیان اینکه کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست در مراکز شبانه ‌روزی بهزیستی و در خانواده‌های جایگزین که همان بستگان سببی و نسبی دارای صلاحیت است، پرورش و تربیت داده می‌شوند ، اظهار کرد: 40 نفر از این کودکان در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهدارای می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه تلاش بهزیستی بر این است که کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست در خانواده نگهداری شوند ، افزود: در حال حاضر 340 نفر از کودکان استان در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند.

نجفی تاکید کرد: برای هر کودک بی‌سرپرست و بد‌سرپرست ماهیانه 270 هزار تومان مستمری در نظر گرفته شده است .

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تصریح کرد: کودکان بدسرپرست‌ عمدتا والدین معتاد، زندانی و مبتلا به بیماری اعصاب و روان دارند .

وی با اشاره به اینکه این کودکان با کمک‌های مادی و معنوی بهزیستی، تا رسیدن به سن قانونی حمایت می‌شوند، افزود: در مراکز شبانه ‌روزی کودکان را طوری پرورش می‌دهند تا به شرایط استقلال و ورود به جامعه برسند .

نجفی گفت: تمام طول زندگی و تحصیل کودکان تا استقلال و ترخیص، پروسه‌ای پیچیده است که بهزیستی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، و بیشترین مشکلات را در زمان اشتغال بچه‌ها دارد، که برخی مسائل تابع مشکلات جامعه همچون مشکلات اقتصاد فعلی کشور است .

وی با اشاره وجود شش مرکز شبه خانواده در استان خاطرنشان کرد: این مراکز در شهرکرد اعم از یک مرکز شیرخواران یک تا سه سال که به شکل دولتی اداره می‌شود، خانه نوباوگان سه تا شش سال ،خانه کودکان و نوجوان شش سال به بالا دخترانه به صورت هیات امنایی و با کمک موسسات خیریه هزینه‌های لازم را تامین می‌کند .

نجفی اضافه کرد: دو خانه کودک و نوجوان پسران و دختران در فارسان و یک خانه کودک و نوجوان پسران در بروجن نیز توسط موسسات خیریه اداره می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار