تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فارسان گفت: عملیات اجرایی مرمت و مرمت‌ اضطراری کتیبه‌های مشروطیت در کانون گردشگری پیرغار این شهرستان از این هفته آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 27 May 2017

به‌گزارش تابناک شهرکرد- شاهین ایل‌بیگی‌پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: این عملیات با اختصاص 40 میلیون تومان اعتبار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات این کتیبه‌هاف افزود: نفوذ رطوبت به دلیل نزولات جوی از قسمت بالادست آن‌ها یکی از آسیب‌های عمده است که رفع آن در برنامه قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فارسان آسیب‌های بستری و منظری را از دیگر مشکلات این کتیبه‌ها عنوان کرد و گفت: به منظور رفع این مشکلات نصب نرده و سقف شیروانی اجرا می‌شود و رفع آسیب‌های بیولوژیکی در سنگ‌ها، رویش گیاهان، گل‌سنگ و همچنین خواناسازی متن کتیبه‌ها نیز در دستورکار قرار دارد.

ایل‌بیگی‌پور با بیان اینکه تعلل در مرمت این آثار به دلیل مشکلات رطوبتی و بارندگی‌های اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مساعد شدن هوا عملیات اجرایی مرمت کتیبه‌های مشروطیت در کانون گردشگری پیرغار از هفته جاری آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار