مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال و بختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام اقدام لازم و با صرفه‌جویی هم‌استانی‌ها هیچ گونه قطعی آب در تابستان پیش‌رو نخواهیم داشت.
کد خبر: ۴۲۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 24 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت‌الله بیگلری با اشاره به اینکه در راستای رفع خشکسالی در استان کارهای موثری انجام شده است، اظهار کرد: کمبود بارش از دلایل ایجاد خشکسالی به‌خصوص در شرق استان همانند بروجن، سفید دشت و فرادنبه بوده است .

وی افزود: مدیریت شبکه آب در مناطقی که نسبتا دارای وضعیت بحرانی بودند و کاهش و افزایش فشار شبکه آب، همزمان وجود داشت، توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده است .

بیگلری تاکید کرد: نصب شیرهای گلو والف، شیرهای کاهش فشار و فشار شکن به منظور یکسان سازی فشار آب در تمامی مناطق یک شهر به‌ طور یکسان از اقداماتی است که در راستای توزیع عادلانه آب صورت گرفته است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اضافه کرد: با کاهش فشار شبکه آب در مناطقی همانند فرخشهر و بروجن صرفه‌جویی آب انجام می‌شود و در پرت شبکه توزیع آب بسیار موثر خواهد بود .

بیگلری ادامه داد: با انجام اقدام مذکور و با صرفه‌جویی هم‌استانی‌ها هیچ گونه قطعی آب در تابستان پیش‌رو نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در راستای کمبود آب دو حلقه چاه آب نیز در شهرستان بروجن در مناطق نقنه و مهدیه وارد مدار آب شرب شدند .

بیگلری خاطرنشان کرد: مخزن‌های لردگان با چهار هزار مترمکعب، بروجن با پنج هزار متر مکعب، ده‌چشمه فارسان با یک هزار و 500 متر مکعب تجهیز و وارد مدار آب شرب شدند تا در کمبود آب موثر واقع شوند .

وی در ادامه گفت: مخزن بن نیز با ده هزار متر مکعب بزودی وارد مدار آب شرب خوهد شد .

بیگلری تاکید کرد: سرانه مصرف آب در استان از 150تا 220 لیتر نفر روز است که نسبت به نرم جهانی که حدود 100 لیتر نفر در روز است، مصرف بالاتری است .

وی اظهار کرد: شهرهای بروجن، گندمان، سفید دشت و فرادنبه با 150تا 180 لیتر نفر در روز کم مصرف‌ترین و شهرهای فارسان، گندمان، شهرکرد و گهرو با حدود 200 لیتر نفر در روز پر مصرف‌ترین شهرهای استان در زمینه مصرف آب هستند .

وی دلیل اصلی بالا بودن سرانه مصرف آب را ارزان بودن قیمت آن دانست و افزود: با افزایش قیمت آب در مصرف آن صرفه‌جویی بیشتری انجام خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار