تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با احداث گلخانه در استان اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است
کد خبر: ۴۲۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 24 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه در سال گذشته پنج هکتار به سطح گلخانه‌های استان افزوده شد، اظهار کرد: سطح گلخانه‌های استان در سال گذشته به 19.8 هکتار رسید.

وی افزود: از مساحت کل گلخانه های استان، پنج هکتار به گل شاخه بریده با تولید سالانه پنج میلیون و 500 شاخه گل، حدود 4.8 هکتار توت فرنگی با تولید 150 تن در سال و 10 هکتار به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته که تولید سالانه سبزی و صیفی دو هزار و 100 تن است .

شیرانی گفت: با احداث گلخانه در استان اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است .

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان و بالا بودن ارتفاع استان از دریا، تصریح کرد: بیشتر محصولات گلخانه‌ای به استان‌های همجوار فرستاده می شود که خوشبختانه گل شاخه بریده به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا در تولید، بازار خوبی در استان تهران دارد .

شیرانی گفت: تولید محصولات مختلف در واحدهای کنترل شده به صورت متراکم در تمام فصول سال، به حداقل رساندن میزان مصرف آب و تولید با عملکرد بالا در واحد سطح از اهداف احداث واحدهای گلخانه ای در استان است .

وی ادامه داد: میزان تولید محصول در کشت‌های گلخانه‌ای 10 تا 12 برابر سایر کشت‌ها است و در این نوع تولید محصولات کشاورزی، با مدیریت صحیح از حداقل کود و سموم استفاده می‌شود .

شیرانی تاکید کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی کشت‌های متراکم است که علاوه بر افزایش تولید موجب کاهش مصرف منابع آبی می‌شود .

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به منظور توسعه گلخانه‌های استان ۱۰ هکتار از اراضی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد : احداث مجتمع ۱۸ هکتاری بلداجی در تولید گل شاخه بریده و تولید توت فرنگی و احداث مجتمعی به مساحت ۳۰ هکتار در شهرکرد از برنامه‌های سال جاری و در دستور کار این سازمان است .

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به وجود ۲۸ واحد صنعتی تولید قارچ در استان، گفت : در حال حاضر ۱۵۰ واحد خانگی تولید قارچ در استان فعال است که در مجموع تولیدسال گذشته قارچ در این واحدها شش هزار و ۴۰۰ تن بوده است .

وی افزود : در واحدهای صنعتی ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر در واحدهای خانگی مشغول به فعالیت هستند .

شیرانی گفت : قارچ تولیدی استان علاوه بر تامین نیاز استان، به استان‌های همجوار نیز فرستاده می‌‎شود .

وی خاطرنشان کرد : در سال جاری انتظار می‌رود دو واحد تولید قارچ در استان با ظرفیت ۲۰۰ تن به واحدهای موجود افزوده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار