نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری منتخب باید به استانهای کم برخوردار از جمله چهارمحال و بختیاری نگاه ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۴۲۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 23 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد خالدی سردشتی افزود: بخشی از عقب ماندگی استانهای کم برخوردار از نظر توسعه یافتگی، تاریخی است و انتظار است رئیس جمهوری منتخب در راستای محرومیت زدایی به این استانها بیشتر توجه کند.
وی گفت: یکی از مطالبات مردم از رئیس جمهوری منتخب این است که طرح هایی که در این استان از گذشته تاکنون در دست اقدام بوده است و هنوز به سرانجام نرسیده است مورد بهره برداری قرار گیرد.
خالدی، درباره شرکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: شرکت مردم در صف های متراکم در انتخابات رئیس جمهوری در 29 اردیبهشت ماه لیبک به فرمایشات مقام معظم رهبری بود.
به گفته وی، مردم چهارمحال و بختیاری مانند سایر استانهای کشور مشارکت حداکثری داشتند و از آغاز رای گیری بصورت جدی وارد عرصه شدند.
وی افزود: مهمترین دستاورد این انتخابات مشارکت بالای مردم بود که شعور و شوق سیاسی مردم را اثبات کرد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره از انتخابات علاوه بر مشارکت حداکثری، هیچ مساله حاد امنیتی بوجود نیامد و انتخابات در کمال صحت و آرامش برگزار شد.
در دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری، حسن روحانی بعنوان دوازدهمین رئیس جمهوری ایران 54.2 درصد از آرای صحیح این استان را به خود اختصاص داد.
مشارکت مردم در چهارمحال و بختیاری در این دوره از انتخابات 77.8 درصد بود که از مجموع 518 هزار و 234 رای ماخوذه استان، 503 هزار و 660 رای صحیح و 14 هزار و 574 رای باطله بوده است.
از مجموع آرای اخذ شده در استان، حسن روحانی با 272 هزار و 917 رای، سید ابراهیم رئیسی 222 هزار و 313 رای، سیدمصطفی آقامیرسلیم 6 هزار و 120 رای و سید مصطفی هاشمی طبا 2 هزار و 310 رای را از آن خود کردند.
بر این اساس از بین آرای صحیح اخذ شده، حسن روحانی 54.2 درصد، سید ابراهیم رئیسی 44 درصد، سید مصطفی آقامیرسلیم 12 درصد و سید مصطفی هاشمی طبا 4.5 درصد آرا را به خود جذب کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار