استاد دانشگاه:
تابناک چهارمحال وبختیاری- یک مدرس اقتصاد در چهارمحال وبختیاری گفت: دولت یازدهم بخصوص در 2 سال اخیر برخلاف برخی اظهار نظرها، عملکرد قابل قبول و مثبتی در خروج رکود و مهار و کنترل نرخ فزاینده تورم داشته اما وضعیت کنونی بیکاری در کشور متاثر از سیاست اقتصاد نفتی گذشته است.
کد خبر: ۴۲۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 22 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی نصیری کاهش پی درپی و متوالی تقاضا برای کالا و خدمات طی 6 ماه اخیر در بازار را معنای واقعی رکود عنوان و اظهار کرد: براساس این تعریف و آمارهای موجود از وضعیت اقتصادی کشور، دولت یازدهم با وجود محدودیت، تنگناها، مشکلات اقتصادی و تحریم ها توانست کشور را از رکود خارج کرده و نرخ تورم را کنترل کند.
وی درباره تاثیر برجام در بهبود وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و رونق در اقتصاد علاوه بر تحریم ها، باید شرایط و الزاماتی در کشور فراهم شود اما پس از برجام این بستر بخصوص برای سرمایه گذاری شکل نگرفت.
نصیری تصریح کرد: برخی کارشکنی ها، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ و سیاست های جدید این کشور علیه ایران سبب شد از وضعیت پس از برجام بخوبی بهره برداری نشود.
نصیری افزود: زمانی که نرخ ارز متناسب با نرخ تورم در کشور افزایش یابد اثرات مطلوبی بر دیگر بخش ها نظیر افزایش صادرات و کاهش واردات خواهد داشت، اما دولت با هدف مهار تورم، سیاست تثبیت نرخ رسمی ارز را در پیش گرفت.
این فعال اقتصادی ادامه داد: وجود تحریم ها، اقتصاد و درآمدهای مبتنی بر فروش نفت و تولیدات پتروشیمی سبب شد با کاهش قیمت نفت، درآمد دولت تا حد زیادی کاهش یافته و این امر براقتصاد و اشتغال اثرات نامطلوبی بجا گذاشت.
وی تصریح کرد: امید است با تداوم فعالیت های دولت یازدهم در چهار سال آینده شرایط برای رونق اقتصادی کشور بیش از گذشته فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار