تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاون برنامه ریزی و امور پشتیبانی شرکت ملی پست ایران گفت: 2 اپراتور بزرگ پستی در راستای ارائه خدمات در زمان کوتاه و دسترسی آسان تر مردم به خدمات پستی بزودی در کشور فعال می شود.
کد خبر: ۴۲۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 18 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- افشین احمدزاده در حاشیه افتتاح مرکز رشد و توسعه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای دیجیتال در شهرکرد اظهار کرد: راه اندازی این اپراتورها مطابق برنامه ششم توسعه و در راستای اساسنامه شرکت ملی پست ایران و از سوی سازمان تنظیم مقررات کشور پیگیری می شود.
به گفته وی، نرم افزار «چاپ و ابلاغیه های بانکی« طی یکسال گذشته مطابق بند ج ماده 2 اساسنامه شرکت ملی پست در راستای صدور ابلاغیه های سازمان ها و بانک ها به اشخاص حقیقی و حقوقی در کشور عملیاتی شده است.
احمدزاده با بیان اینکه هم اینک خود پستچی گری در ایران از طریق هر سازمان صورت می گیرد، افزود: طبق اساسنامه شرکت ملی پست، خدمات دستگاهها باید به این شرکت واگذار شود که این نرم افزار در این راستا فعال شد.
سرپرست معاون برنامه ریزی و امور پشتیبانی شرکت ملی پست ایران گفت: با اقدامات نرم افزاری و الکترونیک سفرهای شهری و درون شهری کاهش یافته و در GDP پست نیز اثر مثبت دارد.
احمدزاده با بیان اینکه ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته در بخش پست فاصله زیادی دارد، سرانه مرسوله پستی در ایران را 7 تا 10 مرسوله و در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا 700 و اروپا 400 است.
به گفته وی، هم اینک 13 هزار نفر در شرکت ملی پست به صورت مستقیم مشغول بکار هستند که از طریق بخش های خصوصی و سرویس های پستی 46 هزار نفر در بخش پستی کشور فعالیت دارند.
سرپرست معاون برنامه ریزی و امور پشتیبانی شرکت ملی پست ایران گفت: هم اینک 10 هزار دفتر ICT روستایی، یکهزار و 500 دفتر رسمی شرکت پست و 5 هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت فعال است که حدود 128 خدمت در این دفاتر به مردم ارائه می شود.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: با توجه به گسترش و افزایش روزافزون فناوری اطلاعات روز دنیا، راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی و اینترنتی و توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.
حسین عنایتی تصریح کرد: مراکز توسعه تجارت الکترونیک در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی و رونق کسب و کار الکترونیک، فراهم شدن بستر محیط کسب و کار و حمایت از این دسته مشاغل در کشور فعال می شود.
در حاشیه این مراسم از نرم افزار چاپ ابلاغیه های بانکی در دفاتر پستی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار