امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گرامیداشت هفته فقاهت و مرجعیت را یک ضرورت برای استان معرفی کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های ادبی، هنری، سیاسی و مبارزاتی بسیاری در استان وجود دارد اما شناساندن ظرفیت فقاهتی و مرجعیتی استان به لحاظ آثار فراوان در استان ضرورت دارد.
کد خبر: ۴۲۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 17 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در ستاد برگزاری هفته فقاهت و مرجعیت استان، هدف از گرامیداشت این هفته را تبیین جایگاه فقاهت و مرجعیت در استان دانست و گفت: نسل جوان استان باید با جایگاه، معنویت، سیر و سلوک و سبک اخلاقی آیت‌الله دهکردی به خوبی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه با گرامیداشت هفته فقاهت در استان زمینه دین‌مداری و اقبال به معنویت فراهم شود، افرود: حالت خودیابی و خودشناسی در استان نسبت به فقاهت و مرجعیت به وجود آید.

وی با بیان اینکه تابلوهایی که در ورودی‌های شهر در بزرگداشت آیت‌الله نجفی دهکردی نصب می‌شود باید نشانگر شهرکرد به عنوان زادگاه این فقیه بزرگ و این عالم برجسته معرفی شود و نظر افراد در ورودی‌های شهر را به خوبی جلب کند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه هفته فقاهت و مرجعیت همه ساله با معرفی یکی از شخصیت های فقیه استان برگزار می شود، افزود: از ظرفیت بازاریان در برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی استفاده شود زیرا پیوند عمیقی بین بازار و مرجعیت وجود دارد.

امام جمعه شهرکرد گرامیداشت هفته فقاهت و مرجعیت را یک ضرورت برای استان معرفی کرد و ادامه داد: ظرفیت های ادبی، هنری، سیاسی و مبارزاتی بسیاری در استان وجود دارد اما شناساندن ظرفیت فقاهتی و مرجعیتی استان به لحاظ آثار فراوان در استان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی نیز برای شرکت یکی از مراجع تقلید در کنگره بزرگداشت آیت‌الله دهکردی شده است، اظهار کرد: جلسه ای نیز با مراجع در قم در باب این موضوع برگزار شود.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه ظرفیت حوزوی استان بسیار است اما امکانات بهره‌مندی از این ظرفیت‏ها وجود ندارد، تصریح کرد: با همکاری مسئولان استان به دنبال ساخت یک مرکز بزرگ حوزوی در استان هستیم.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی یک حوزه سفیران در شهرکرد، افزود: در حوزه سفیران طلاب پس از پنج سال تحصیل حدود چهار سال موظف به برگزاری یک دوره تبلیغی چهار ساله در استان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله دهکردی را آماده سازی استان برای تاسیس حوزه‏های علمیه جدید دانست و گفت: بناست حوزه سفیران با ظرفیت 250 نفری در قسمت شمالی مصلای شهرکرد تا پاییز سال جاری افتتاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار