تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از لانه گزینی و تخمگذاری 19 گونه پرنده مهاجر و بومی در تالاب های این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 14 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی اظهار کرد: امسال حدود 40 هزار گونه پرنده مهاجر آبزی و کنارآبزی در تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان لانه گزینی و تخمگذاری کردند.
وی افزود: این پرندگان از خانواده کشیم های کوچک و بزرگ، اگرت، اردک سانان، ابچیلک، حواصیل و خروس کولی هستند و بسته به نوع بین 3 تا 21عدد در سال تخمگذاری می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری توضیح داد: پرندگان مهاجراز منطقه سیبری و کشورهای آسیای میانه و استانهای شمالی کشور به تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان مهاجرت کردند و تا اواسط تابستان در این تالاب ها بسر می برند.
به گفته احمدی این تالاب ها ظرفیت افزون بر 120 هزار پرنده را دارد.
وی همچنین بیان کرد: طی سال جاری حدود 45 هزار پرنده به تالاب‌ها و آبگیرهای استان مهاجرت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 37 درصدی همراه بوده است.
وی افزود: مرغابی، قو، اردک سرسبز، اردک سرحنایی، اردک اره ای، لک لک، پاشلک، کشیم، دُرنا و آبچلیک از جمله پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان می‌ باشند.
تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار