تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی شهرستان های این استان ظرفیت صنعتی شدن را ندارند، گفت: استقرار واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری مبتنی بر مدل علمی است.
کد خبر: ۴۲۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 14 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید نعیم امامی اظهار کرد: براساس سند آمایش سرزمین نیمه شرقی این استان بدلیل نبود پدیده خاص زیست محیطی و نبود منابع آبی زیرزمینی، مستعد راه اندازی واحد صنعتی است.

به گفته وی، عمده واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری در نیمه شرقی و در شهرک های صنعتی سامان 1 و 2، شهرکرد 1و 2، لردگان، سفید دشت و بروجن مستقر هستند.

وی افزود: استقرار واحد صنعتی در شهرستان کوهرنگ بدلیل وجود عناصر طبیعی و منابع غنی آب زیرزمینی به عنوان صنعت آبی مطرح و تمامی واحدهای تولید و بسته بندی آب معدنی در این شهرستان وجود دارد.

امامی تصریح کرد: در شهرستان هایی که امکان استقرار واحد صنعتی وجود ندارد، بدنبال فعال کردن تولیدات صنایع دستی بخصوص فرش هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته یک سوم این استان به عنوان ذخیره گاه زیست کره ثبت شده که عملا راه اندازی هیچگونه واحد تولیدی و صنعتی در این مناطق امکان پذیر نبود و باید به عنوان فرصت گردشگری مطرح می شد.

امامی گفت: بهترین معادن مس و کبالت شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری در محدوده منطقه زیست کره وجود دارد که مطابق برنامه ریزی های انجام شده طرح ژئو پارک در این مناطق اجرا می شود.

بنابر تعریف یونسکو، ژئو پارک گستره ای با مرزهای آشکار و پهنه کافی است که دربر گیرنده چند پدیده زمین شناختی کمیاب و برجسته بوده و در آن گستره جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت می شود، این گستره باید از برنامه های مدیریت گسترش و بهره برداری از طرح های حفاظتی برخوردار باشد و توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعه محلی و همکاری های مردمی را دارا باشند.

ژئوپارک ها اهداف گسترده ای را دنبال می کنند که توسعه اقتصادی جامعه محلی از راه گسترش ژئو توریسم، تبیین ارزش و اصالت زمین و طبیعت در اندیشه همگان، جلب مشارکت همگانی در حفاظت و نگهداری میراث زمین شناختی و بالا بردن دانش و آگاهی مردم در مورد علوم زمین، از جمله موارد راهبردی در اندیشه برپاکنندگان شبکه ژئوپارک هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته تعهدات این بخش ایجاد 2 هزار و 500 فرصت شغلی در استان بود که 4 هزار و 435 نفر در بخش های بازرگانی، معدن و صنعت شغل ایجاد شد.

امامی گفت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی پرداخت 3 هزار و 600 میلیارد ریال تسهلات به واحدهای تولیدی در استان برنامه ریزی شده بود که براساس تعهدات 3 هزار و 150 میلیارد ریال از این اعتبار به 258 واحد در بخش صنعت و معدن پرداخت شد.

هم اینک یکهزار و 127 واحد تولید و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بیش از 78 درصد این تعداد فعال و نیمه فعال و مابقی معادل 21 درصد تعطیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار