تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از امدادرسانی به 620 نفر حادثه دیده و گرفتار سیلاب طی 24 ساعت گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 08 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیداحمد مرتضوی فرد اظهار کرد: در بارندگی های شبانه روز گذشته و وقوع سیلاب در برخی شهرستان ها، 210 خانوار این استان گرفتار سیلاب شدند.
به گفته وی از بعدازظهر روز گذشته (هفدهم اردیبهشت) 20 اکیپ امداد و نجات تخصصی جمعیت هلال احمر در سطح استان به حالت آماده باش درآمدند.
وی ادامه داد: روستای «سلم» در شهرستان کیار، روستای زردلیمه و آب سرده در شهرستان اردل، روستای سید محمد در شهرستان لردگان و روستاهای محدوده گردنه چری و چشمه گردو در شهرستان کوهرنگ بیشترین حادثه ناشی از سیلاب را داشتند.
مرتضوی فرد افزود: 250 نفر حادثه دیده و گرفتار سیلاب توسط جمعیت هلال احمر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان داده شدند.
به گفته وی، 50 چادر امدادی، 235 تخته پتو، 50 تخته موکت و بسته موادغذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.
وی با بیان ناپدید شدن 4 زن براثر وقوع سیلاب در روستای سیدمحمد در شهرستان لردگان گفت: تیم های تخصصی غواصی جمعیت هلال احمر در شهرستان در حال جستجو هستند.
بنابرگزارش های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در بارندگی های روز گذشته 12.6 میلیمتر باران در شهرکرد، 5.3 میلیمتر در بروجن، 3.7 میلیمتر در سامان، 5.5 میلیمتر در بن، 29.7 میلیمتر در کوهرنگ، یک میلیمتر در لردگان، 8.6 میلیمتر در فارسان، 14.2 میلیمتر در اردل و 29.3 میلیمتر باران در شلمزار ثبت شده است.
بر این اساس، میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری (ابتدای مهرماه 95 تا 18اردیبهشت جاری) 498.1 میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار