تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 04 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح‌الله غریب، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی در سفر ریاست جمهوری به استان در خرداد ماه سال 93 تعداد شش پروژه را بامساحت چهار هزار و 400 هکتار برای توسعه، انتقال، تأمین و فعال‌سازی اراضی استان هدف‌گذاری کرد.

وی از افزایش ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این افزایش به نحوی است که سال گذشته میزان گندم تولیدی استان از 107 هزار تُن به 112 هزار تُن، تولید جو از 375 هزار تُن به 380 هزار تُن و تولید سیب‌زمینی از 33 هزار تُن به 35 هزار تُن افزایش یافت.

غریب با اشاره به سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی بانک زمین در استان، افزود: تا امروز از این تعداد پروژه  سه پروژه با دو هزار و 700 هکتار مساحت آماده بهره‌برداری شده است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در حال حاضر اصلاح و بازسازی 5 واحد گلخانه‌ای استان به منظور افزایش سطح کشت‌های متراکم در حال اجراست.  

وی از نوسازی یک رشته قنات در استان به منظور افزایش راندمان انتقال آب و مدیریت مصرف آب طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 2 میلیون و 790 هزار رأس دام سبک عشایر و بیش از یک میلیون و 251 هزار رأس دام سنگین عشایر در استان واکسینه شدند.

غریب اظهار کرد: بانک زمین تا کنون حدود 30 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: به منظور حذف واسطه‌ها و تسهیل خرید، 10 مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار