تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور ارتقاء رقابت‌پذیری و صادرات انبوه، مشوق‌های صادراتی به واحدهای تولیدی و صنعتی اعطا خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 04 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید نعیم امامی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: از منابع مختلف اعم از صندوق توسعه ملی، منابع بودجه‌‌ای و سایر منابع مشوق‌هایی برای واحدهایی که در سال 95 افزایش صادرات داشته‌اند یا شروع به صادرات محصولاتشان کرده‌اند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این مشوق‌ها تنها مختص واحدهایی است که حداقل میزان صادرات آن‌ها، یک میلیون دلار است، تصریح کرد: برای اینکه شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط نیز از مشوق‌های صادراتی بهره‌مند شوند لازم است پیشنهاد حذف این سقف حداقلی به مسئولان ارائه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه افزود: چنانچه سقف حداقلی صادرات یک میلیون دلار در نظر گرفته شود ، تنها شش واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری از این مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد و مابقی فاقد شرایط هستند.

امامی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصد پروژه متالوژی آسیا در استان، تصریح کرد: بهره‌برداری این پروژه به دلیل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک مرکزی ایران محقق نشده است.

وی افزود: برای تولید پایدار لازم است توازن میان فراهم کردن مواد اولیه مورد نیاز و محصولات ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: سال گذشته 106 میلیون 800 هزار دلار کالای غیرنفتی از استان به خارج از کشور صادر و همچنین 22 سایت تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی استان ایجاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار