تابناک چهارمحال وبختیاری- بخشدار بازفت کوهرنگ در استان چهارمحال وبختیاری گفت: در پی بارش باران سیل آسای بهاری، 40 خانوار از عشایر کوچرو با پنجهزار راس دام گرفتار سیلاب در این شهرستان نجات داده شدند.
کد خبر: ۴۱۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 03 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سروش ظاهری اظهار کرد: امدادگران ستاد بحران شهرستان کوهرنگ و بخشداری بازفت به عشایر کوچرو که قبل از شروع تقویم کوچ به مناطق ییلاقی در این استان عزیمت کرده اند، در حال کمک به عشایر گرفتار است.
به گفته وی، تعداد زیادی از عشایر چهارمحال وبختیاری در مناطق سخت گذر و کوهستانی منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ از شدت باران بهاری و وقوع سیلاب غافلگیر شدند.
ظاهری با اشاره به سختی و طولانی بودن مسیر دسترسی به عشایر گرفتار سیلاب افزود: ستاد بحران شهرستان کوهرنگ و بخشداری بازفت از زمان شروع بارش باران که همچنان نیز ادامه دارد، به حالت آماده باش درآمده است.
سازمان هواشناسی چهارمحال و بختیاری میزان بارندگی شامگاه گذشته تاکنون در شهرستان کوهرنگ را 16 میلیمتر، میانگین بارندگی سال زراعی جاری را یکهزار و 239 میلیمتر، بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته را با 7 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت را با 6 درصد کاهش اعلام کرد.
کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری در 95 کیلومتری شهرکرد واقع است، این شهرستان مسیر اصلی کوچ عشایر به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک به این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار