خسروی وفا:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان کشور گفت: پوشش اسلامی بانوان والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 03 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمود خسروی وفا با رد برخی اخبار مبنی بر محرومیت ورزشکاران زن والیبال نشسته ایران بدلیل پوشش اسلامی افزود: این خبر صحت ندارد، زیرا تیم ملی والیبال نشسته ایران در مسابقات پارالمپیک 2016 ریو شرکت و تاییدیه فدراسیون بین المللی پارالمپیک را نیز دریافت کرد.
وی گفت: اگر قرار بود با این پوشش اسلامی بانوان ایران مخالفت شود، باید پیش از مسابقات پارالمپیک انجام می شد که این اتفاق نیفتاد و در نتیجه این پوشش در پارالمپیک تایید شد.
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان گفت: امسال تیم ملی والیبال نشسته بانوان و آقایان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات آسیایی شرکت می کنند و تیم بانوان با حجاب اسلامی که در مسابقات پارالمپیک حضور خواهند یافت.
خسروی وفا در خصوص سفر رئیس فدراسیون بین المللی پاراالمپیک به ایران نیز گفت: حضور «سر فیلیپ کریون» رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در ایران یک ظرفیت ورزشی است و حضور او برای ایران یک فرصت حمایتی است.
وی گفت: حضور رئیس کمیته بین المللی پاراالمپیک در ایران، یک مولفه تبلیغاتی برای کشور است، زیرا این مقام هر کجا سفر می کند، همواره از ویژگی های ایران سخنرانی می کند.
رئیس کمیته پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران خبر بازی تیم بسکتبال با ویلچر ایران با تیم آمریکا را که برخی از رسانه های عربی منطقه آن را اعلام کرده بودند، رد کرد و گفت: چنین خبری صحت ندارد، اما تیم های جوانان و بزرگسالان بسکتبال با ویلچر در مسابقات جهانی امسال حضور خواهند داشت.
خسروی وفا درخصوص پرداخت جوایز ریو 2016 به ورزشکاران پاراالمپیکی اظهار کرد: این پرداخت ها به صورت کامل به ورزشکاران و مربیان و سرپرستان پرداخت شده است و این پرداخت ها در حد ورزشکاران المپیکی بوده است.
وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران هیچ تبعیضی بین ورزش المپیک و پارالمپیک وجود ندارد.
به گفته وی، ویلچرهای خارجی مورد استقبال ورزشکاران جانباز و معلول است و ورزشکاران چندان تمایلی به استفاده از ویلچرهای خارجی وارداتی ندارند.
در سفر رئیس فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولان کشور به شهرکرد اسماعیل بابایی دهکردی به عنوان رئیس این هیات در چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار